غرب همراهی دانشگاه با انقلاب را پارادوكس ميدانست
پيش از وقوع انقلاب با دانشگاه و حوزه رفتار پوستهاي صورت ميگرفت، در واقع دانشگاه نقش هندوانه شب چله را داشت و همان حالت سمبليك و تزئيني را عهده دار بود، نقشي كه به دنبال مشروعيت بخشيدن به انحرافات داخل حاكميت تعريف شده بود
پيش از وقوع انقلاب با دانشگاه و حوزه رفتار پوستهاي صورت ميگرفت، در واقع دانشگاه نقش هندوانه شب چله را داشت و همان حالت سمبليك و تزئيني را عهده دار بود، نقشي كه به دنبال مشروعيت بخشيدن به انحرافات داخل حاكميت تعريف شده بود
به گزارش ایسنا دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در نشست بررسی انتظارات تشکل های دانشجویی در دهه چهارم روح حاکم بر فضای سیاسی – اجتماعی پیش از انقلاب را فراماسونری دانست و گفت: پیش از وقوع انقلاب با دانشگاه و حوزه رفتار پوستهای صورت میگرفت، در واقع دانشگاه نقش هندوانه شب چله را داشت و همان حالت سمبلیک و تزئینی را عهده دار بود، نقشی که به دنبال مشروعیت بخشیدن به انحرافات داخل حاکمیت تعریف شده بود
عباسی مهر با بیان این که دانشگاه نمیتواند جدای از مناسبات، عقاید و ارزشهای جامعه عمل کند، گفت: به خاطر همین است که پس از پیروزی انقلاب شاهدیم دانشگاه و دانشجو بسیار نزدیک به خواستهای امام (ره) و انقلاب حرکت میکند، آن گونه که برای اولین بار در صدسال اخیر دانشگاه از یک شخصیت مذهبی تبعیت میکند و پارادوکس قرن بیستم شکل میگیرد و متفکران را به شگفتی وامی دارد.
عباسی مهر با بیان این که خواسته دانشگاه و دانشجو در اوایل انقلاب، «پیشرفت و عدالت» بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب، دانشگاه از وضعیت نقد به وضعیت عمل رسیده بود و به واسطه این که بسیاری از دانشگاهیان و حوزویان در مسند امور قرار گرفتند غفلتهای زیادی در این باره صورت گرفت.
این فعال دانشجویی افزود : من قبول ندارم که سیستم دانشگاهی ما غلط است، اگر چه اصلاحاتی در این زمینه باید صورت گیرد اما واقیعت آن است که دانشگاه امروز به رغم مؤثر بودن نقش مهمی در شبکه مدیریت کشور برای آن تعریف نشده، مثل موتور محرکهای که فاقد چرخ دندههای انتقال دانش است.
وی افزود: اگر ما امروز از دانشگاه هایمان انتظار داریم که به دنبال پیشرفت و عدالت باشند باید بدانیم که این امر بدون فراهم کردن زیر ساختها محقق نخواهد شد، چراکه پیشرفت از دید ما با آنچه که درنگاه لیبرالی یا مارکسیستی وجود دارد متفاوت است.
عباسی مهر در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم طراحی نقشه جامع علمی و فرهنگی کشور در دهه چهارم انقلاب تأکید کرد و گفت: امروز بخش اعظمی از توان فرهنگی کشور صرف موازی کاریها میشود، از سوی دیگر ایده پردازیهای متولیان و صاحبنظران فرهنگی در فقدان نقشه جامع فرهنگی به مرحله عملیاتی نمیرسد.
وی افزود: ذخایر انقلاب از جمله شهدا، حماسه هشت سال دفاع مقدس و ایثارگران پیشتوانههای آتی کشور هستند و نباید به گونهای رفتار شود که نسلهای بعدی ما از تاثیر این ذخایر محروم باشند
لینک :
دیدگاهتان را بنویسید