به نام نامی خدایگان شاهنشاه آریامهر

آنجا که مرز روشن و دقیقی میان ایدئولوژی و متودولوژی در یک تشکیلات مبارز و انقلابی نباشد. نیروی مومن و انقلابی که خود را در مسیر مبارزه وقف کرده است را در حیرانی و سرگردانی قرار می دهد. در این حیرت و سرگردانی که عقیده (باورها) و روش (تکنیک های عملیات در میدان) با هم […]

اشتراک گذاری
۳۰ خرداد ۱۴۰۲
284 بازدید
کد مطلب : 1814
من اعتراف می کنم

کتاب من اعتراف می کنم

آنجا که مرز روشن و دقیقی میان ایدئولوژی و متودولوژی در یک تشکیلات مبارز و انقلابی نباشد. نیروی مومن و انقلابی که خود را در مسیر مبارزه وقف کرده است را در حیرانی و سرگردانی قرار می دهد.


در این حیرت و سرگردانی که عقیده (باورها) و روش (تکنیک های عملیات در میدان) با هم نسبتی ندارد و عقیده فرد مبارز خلاصه در صرف نماز، روزه، قرآن با تفسیر بازرگان بشود. جزوه های ماتریالستی و کمونیستی با بهانه علم مبارزه و یا روش مبارزه را می خواند و میان مبانی ضعیف خود و روش های مبتنی بر مبانی اومانیستی و ماتریالیستی نمی تواند پای اعتقادات خود بیاستد. تا جایی که محسن خاموشی می گوید با خواندن یک کتاب مارکسیست شدم و از اعتقادات خود عبور کردم.

وحید افراخته

وحید افراخته

یا اینکه #وحید_افراخته دانشجوی نمازشب خوان و مذهبی دانشگاه صنعتی شریف با آن همه شور و حال انقلابی که آمریکا را شر مطلق می داند و عامل بسیاری از عملیات های مسلحانه در سازمان است به واسطه بن مایه اعتقادی ضعیف که پای مکتب بازرگان درک کرده است و اندیشه های چپ که از کتاب ها و جزوه های سازمان خوانده است، در مسیر سادیسم انحرافی و مشکوک تقی شهرام، نیروهای مسلمان سازمان را تصفیه می کند و مجید شریف واقفی را حذف فیزیکی می نماید. از مخالف شاه بدل به مجیزگوی حکومت و بیشترین خیانت ها را در میان مخالفین رژیم پهلوی انجام می دهد و کار به جایی می رسد که از جمله التقاطی و مشرکانه ی به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران، در لایحه ی دفاعی خود به دادستان و رئیس دادگاه نظامی وقت می نویسد:
به نام خدایگان شاهنشاه آریامهر

دفاعیه وحید افراخته

دفاعیه وحید افراخته

 

دفاعیه وحید افراخته

دفاعیه وحید افراخته

آری سرنوشت تفکر التقاطی و تشکیلات التقاطی در بعد فردی چیزی جز این نیست. سرمایه های یک جامعه را به نقطه ی تاریکی می برد که منفور تاریخ می شوند.
نام خود را انقلابی می نامند و عناوین ضد امپریالیستی، ضد دیکتاتوری و مدافع خلق را یدک می کشد، اما در برابر مردمی ترین انقلاب قرن بیستم تقابل می کنند و مانند چنین روزی در سال ۱۳۶۰ بیانیه فاز نظامی مسلحانه ی خود را مبارزه با انقلاب اسلامی ایران و رهبری آن حضرت امام صادر و ترورهای وحشیانه ی خود را از رییس جمهور، نخست وزیر و چهره های انقلابی تا مردم عادی کوچه و خیابان را تنها به دلیل داشتن ریش و یا همراه داشتن عکس امام را آغاز می کند (بیش از ۱۷ هزار نفر).
با عنواین دهان پر کن عمل صالح زمان به دامن غرب پناهنده می شوند و از دل خاک رژیم بعثی صدام پایگاه نظامی می زنند.
رزمندگان را در پشت جبهه ها ترور می کنند
اطلاعات عملیات های مهمی چون کربلای ۴ را به دست صدامیان می دهند
در سه عملیات نظامی آفتاب، چهل چراغ و فروغ جاویدان به مرزهای کشور حمله ور شده و مورد پشتیبانی حمله شیمیایی صدامیان در منطقه گیلان غرب قرار می گیرد و آن تراژدی را رقم می زند.
در انتفاضه مردم عراق تحت قیام شعبانیه و اعتراض مردم کردستان عراق با مشارکت حزب بعث عراق بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم مظلوم عراق را قتل عام می کند
و در سه دهه اخیر در همه تحریم های ظالمانه و خیانت علیه مردم عزیز ایران نام منحوس تشکیلاتش دیده می شود و امروز به دریوزگی افتاده است که حتی حاکمان غربی متحد آن ها هم حاضر به حمایت علنی و رسمی از آن ها نیستند و برای برگزاری میتینگ سالگرد قیام بهتر بگویم آغاز کشتار خود در پاریس نمی توانند برنامه برگزار کنند.
اما
کتاب #من_اعتراف_می‌کنم را خواندم. در میان تعداد زیادی از کتاب هایی که در مورد سازمان چاپ و منتشر شده است از زاویه جدیدی به  زندگی تشکیلاتی وحید افراخته که سوژه جذابیست، پرداخته است. ذهن پرسوال گردآورنده و پرداخت پژوهانه در جهت شخصیت شناسی افراخته در نوع خود این کتاب را منحصر به فرد کرده است. از این منظر به نویسنده آن آقای محمد رحمانی خدا قوت می گویم.

کتاب من اعتراف می کنم

کتاب من اعتراف می کنم

اما تکرار بیش از حد برخی مباحث و یا آوردن برخی موضوعات غیر ضرور در این کتاب، برای خواننده، مطالعه ی آن را ملال آور کرده است. در حالیکه این کتاب می توانست به چند کتاب با سوژه های متعدد تبدیل شود.

یاد و خاطره شهدای ترور انقلاب اسلامی گرامی

#وحید_افراخته #من_اعتراف_می‌کنم #اسلام_بازرگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *