تمام آزادیخواهان را حول آرمان فلسطین جمع کنیم

ضمن خداقوت به دانشجویان و فعالان عرصه دفاع از جبهه مقاومت که در این ۱۴ روز تلاش شبانه روزی برای حمایت از مردم غزه و دفاع از طوفان الاقصی داشته اند نکاتی را به اختصار خدمت عزیزان عرض می کنم: شرایط جنگ اخیر در غزه شباهت بسیار زیادی با نبرد تموز (۳۳ روزه) لبنان دارد. […]

اشتراک گذاری
۲۹ مهر ۱۴۰۲
269 بازدید
نویسنده : مهدی عباسی مهر
منبع : https://farhikhtegandaily.com/page/243681/
کد مطلب : 2007

ضمن خداقوت به دانشجویان و فعالان عرصه دفاع از جبهه مقاومت که در این ۱۴ روز تلاش شبانه روزی برای حمایت از مردم غزه و دفاع از طوفان الاقصی داشته اند نکاتی را به اختصار خدمت عزیزان عرض می کنم:
شرایط جنگ اخیر در غزه شباهت بسیار زیادی با نبرد تموز (۳۳ روزه) لبنان دارد. بی‌شک مقاومت مردم مظلوم غزه با درنظر داشتن بیش از 100 اسیر صهیونیست که در اختیار مقاومت اسلامی است، یک پیروزی بزرگ را بشارت می‌دهد. هرچند تا اینجا هم به‌واسطه ضربه سخت طوفان ‌الاقصی و ددمنشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی پیروزی از آن جریان مقاومت بوده است.

مردم غزه با درنظر گرفتن نکات فوق این شرایط را پذیرفته‌اند و بین مرگ تدریجی در شرایط محاصره و مبارزه برای دستیابی به حق و شهادت در این مسیر، مسیر مبارزه را آگاهانه انتخاب کرده‌اند و این راه را تنها راه دستیابی برای رسیدن به حقوق خود می‌دانند. در چنین شرایطی پرداختن به مساله فلسطین امری کاملا اسلامی و انسانی است؛ پرداختن به حقانیت مردم فلسطین و اشغالگری رژیم‌صهیونیستی، نقض تمامی توافقات (پیمان اسلو، کمپ دیوید و…)، تجاوز به قدس شرقی، شهرک‌سازی، اعلام پایتختی قدس و… .

با پیش‌فرض فوق نسل جدید در دنیا و جهان اسلام و ایران آگاهی کمی نسبت به این دعوای دیرینه دارد و بازنشر حقیقت کمک وافری به جبهه مظلوم می‌کند. این مهم فراتر از مویه‌گری و شیون برای کودکان و مردم مظلوم غزه است. با اصل پذیرش موارد فوق تشریح و تحلیل دقیق نسبت به موضوع (مساله فلسطین) به‌عنوان اصل اول، دفاع از مقاومت به‌عنوان اصل دوم و همچنین پرداختن به ظلم آشکار رژیم کودک‌کش به‌عنوان اصل سوم و ضرورت اتحاد ذیل آن ماموریت تمام آزادیخواهان جهان و ایران و به‌طور ویژه جنبش دانشجویی است.

بازنشر گسترده مطالب و محتواهای دقیق ناظر به این نزاع تاریخی مانند فیلم‌ها، مستندهای روایتگر تاریخی این ماجرا، نمایشگاه عکس و تصاویری از جنایات این رژیم برای بخشی از جامعه که ورودی خبر و محتوای از رسانه جریان انقلاب ندارد و می‌تواند در آگاهی‌بخشی به او‌ کمک کند، استفاده از ظرفیت نشریه دانشجویی (تک‌صفحه و چندصفحه‌ای)، نشریه دیواری و بردهای دانشجویی، دعوت از کارشناسان زبده و مسلط به بحث قدس در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها و پاسخگویی به سوالات دانشجویان می‌تواند به بخشی از این اقدامات ذیل سه اصل کلی باشد.

اتحاد و همدلی میان نیروهای انقلاب و پرهیز از جدل در این شرایط برای هم‌افزایی داخلی و بین‌المللی موضوع غزه امری ضروری است. برگزاری پویش‌های دانشجویی برای حمایت مادی و معنوی مانند هدیه هزینه یک روز غذای سلف دانشگاه به مردم مظلوم غزه، ثبت‌نام برای کمک به درمان زخمی‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی، هشتگ‌سازی‌های نمادین و تولید پویش در فضای مجازی، دعوت از نویسندگان و شعرا و هنرمندان و ورزشکاران و چهره‌ها و سخنرانان و مداحان برای اتخاذ موضع و حمایت از این چهره‌ها به‌واسطه موضع‌گیری و… نمونه‌هایی از این اقدامات می‌تواند باشد.
اخبار و تحلیل‌ها نشان از یک‌نبرد طولانی دارد و آرایش نیروهای مدافع حق و حقیقت نیز باید برای جنگی طولانی آماده شود.

صرفا پرداختن به مسائل احساسی در چنین شرایطی قطعا تنها راه مواجهه با موضوع نیست و تقویت جریان تحلیلی- تبیینی را می‌طلبد.
به امید پیروزی قطعی روشنی بر تاریکی و ظلم با ظهور منجی عدالت‌گستر

 

1_2776.pdf

×

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *